این آموزش کمی ساده اما کاربردی است. اگر تا به حال در openGL با اندازه ها و موقعیت ها کار کرده باشید متوجه خواهید بود که عرض و ارتفاع صفحه پنجره عددی میان -1 تا +1 است. یعنی اگر ارتفاع صفحه 100 پیکسل باشد و ما پیکسل 75 ام را مد نظر داشته باشیم موقعیت آن بر روی محور عرض ها 0.5- می باشد.
با استفاده از توابع زیر می توان به تناسب اندازه پنجره موقعیت را بر روی محور پیدا کرد.
float pixW (int _width)
{
return (float)_width/glutGet (GLUT_WINDOW_WIDTH) *2 - 1;
}
float pixH (int _height)
{
return 1 - (float)_height/glutGet (GLUT_WINDOW_HEIGHT)*2;
}
در این صورت یک موقعیت همیشه بر روی صفحه پنجره ثابت خواهد ماند.
منبع: cppdev.blog.ir
این مطلب توسط GreatMAK نوشته شده است و منبع آن وبلاگ cppdev.blog.ir می باشد.